Огляд матеріалів для виробництва реклами

Огляд матеріалів для виробництва реклами.
(Основні виробники матеріалів)

Пластики (пластичні маси, пластмаси)

Виробники: Veka AG (Vekaplan), Kommerling (Komatex, Komacel, Komaplus, Komadur) Klockner Pentaplast, Palram Industries, Metzeler, Simona, Barlo, Axpet Hi-Macs, Lexan, Palglas, Atoglas (Altuglas і Plexiglas).

Пластики - це ті матеріали, без яких не обходиться практично жодна вивіска чи рекламний знак. Традиційно під пластиками маються на увазі жорсткі листові матеріали на основі полімерів, що містять різноманітні добавки, і здатні змінювати форму при нагріванні і стійко її зберігати після охолодження. Пластикам властиві зміни лінійних розмірів при зміні температури. На відміну від металів, вологозахищеній деревині та каменю ці зміни настільки значні, що нехтування певними технологічними прийомами тягне за собою помітні незворотні деформації виробу. Характеризується це властивість коефіцієнтом лінійного теплового розширення, який необхідно враховувати в проектних розрахунках. У більшості випадків в технічній літературі повні назви пластиків замінюються загальноприйнятими абревіатурами.

  • полівінілхлорид ПВХ (PVC)
  • полістирол ПС (PS)
  • полістирол загального призначення ПС (GPPS)
  • ударостійкий полістирол УПС (HIPS)
  • поліметилметакрилат ПММА (PMMA)
  • сополімер стиролу з акрилонитрилом, стіролакрілонітріл САН (SAN)
  • сополімер акрилонітрилу, бутадієну й стиролу АБС (ABS)
  • полікарбонат ПК (PC)
  • поліпропілен ПП (PP)
  • поліетилен ПЕ (PE)
  • поліуретан ПУ (PU)
  • поліестр, поліефірполіетілентерефталат ПЕТ, ПЕТФ, А-ПЕТ (PET, A-PET)
  • поліетілентерефталатгліколь ПЕТГ (PET-G)

Для оцінки різноманіття листових пластиків і знайомства з деякими поняттями матеріали були класифіковані в такий спосіб:

Склад

Полімери - матеріали, макромолекули яких містять ланки одного мономеру, представляють найбільш численну групу використовуваних в рекламному виробництві пластиків.

Сополімери - матеріали, макромолекули яких містять ланки мономерів різного хімічного складу. Полімерний синтез є дуже ефективним методом модифікації (спрямованої зміни властивостей) полімерів. До сополімерів відносяться САН, АБС, ПСБ (полістирол, модифікований бутадієном).

Наповнені пластики - полімерні матеріали, що містять в основному порошкоподібні (сажа, крейда, каолін) або волокнисті (азбестові, хімічні і монокристалічні металеві волокна) наповнювачі. Наповнювачі вводяться з метою надання властивостей, якими матеріал за своєю природою не володіє, наприклад, для підвищення міцності або вогнестійкості. До наповнених пластиків відносяться так само спінені матеріали, в яких в ролі наповнювача виступає газ - повітря, азот, пентан або ін.

Характер хімічних перетворень при формуванні

Термореактивні пластики (реактопласти). Їх переробка у виріб за допомогою термоформування супроводжується необоротною хімічною реакцією, що приводить до утворення неплавкого нерозчинного матеріалу. До найбільш відомих реактопластів відносяться пластики на основі епоксидних і поліефірних смол.

Термопластичні пластики (термопласти) на відміну від термореактивних після формування можуть піддаватися вторинній переробці. До термопластів відносяться ПВХ, ПС і його сополімери, ПК, ПММА, ПП та ін.

Спосіб виробництва

Екструзійні пластики виробляються методом плавлення матеріалу в черв'ячному екструдері і надання йому форми листа шляхом продавлювання через головку з профілюючим каналом. Цим методом, званим екструзією, виготовляється більшість пластиків. У процесі виробництва матеріали наділяються деякими властивостями, які вимагають уваги. До них можна віднести залишкові напруги і нерівномірність усадки під взаємоперпендикулярних напрямках під впливом температури.

Литі пластики формуються в листи зануренням полімерного розплаву між двома пластинами з кварцового скла і подальшою його полімеризацією в спеціальній ванні з теплою водою. Цей процес менш продуктивний в порівнянні з екструзією, але дозволяє отримати матеріал меншої товщини, більш високої якості з мінімальними внутрішніми напруженнями і низьким ступенем усадки рівномірної в усіх напрямках.

Структура листа

Компактні пластики мають монолітну внутрішню структуру. Такі матеріали виробляються не тільки плоскими листами, але і профільованими, наприклад, трапецевидного або синусоїдального перетину.

Спінені (газонаповнені) пластики мають пористу, найчастіше ізольовану структуру. Незважаючи на пористість, вони не вбирають води і, відповідно, не набухають. Характеризуються меншою вагою в порівнянні з компактними аналогами, і одночасно з цим досить високою міцністю.

Стільникові (ніздрюваті) пластики є багатошарові (від 2 до 6 шарів) листи, кожен шар яких з'єднаний поздовжніми перегородками з того ж матеріалу, що утворюють наскрізні секції різної геометрії. Найбільш популярні - стільниковий ПК і стільниковий ПП.

Поверхня листа

Глянцева. З глянсовою поверхнею виробляються різні за хімічним складом і ступенем прозорості полімерні матеріали. Глянцева поверхню приваблива і легко піддається очищенню.

Антивідблиск (Satin) - поверхня, характерна для прозорих пластиків. Антивідблисковий ефект необхідний в тих випадках, коли відбиття світла заважає сприйняттю зображення або виробу в цілому. Досягається цей ефект двома способами - тонким тисненням поверхні або введенням в матеріал спеціальних світлопоглинаючих металевих пігментів на основі залізистих сполук. Необхідно враховувати, що матеріали з тисненням непридатні для термообробки (полірування полум'ям і термоформування) внаслідок зникнення тиснення під впливом температури. Для отримання формованого виробу з початковою якістю поверхні рекомендуються пігментовані матеріали.

В даний час користувачам пропонуються пластики з одностороннім або двостороннім ефектом «антивідблиск». У зарубіжній і вітчизняній документації цей тип поверхні не рідко позначається «Satin».

Матовою поверхнею найчастіше володіють непрозорі пластики. Усередині приміщень використання таких матеріалів краще через ризик появи небажаних відблисків.

Текстурована поверхня дозволяє надати пластику декоративні якості. Ці матеріали використовуються для виготовлення перегородок, дверного скління, в виставковому і офісному оформленні. З текстурованою поверхнею найбільш поширені прозорі пластики. До популярних структур можна віднести «колотий лід», «зерно», «краплю» і «призму».

З дзеркальною поверхнею найчастіше зустрічаються такі матеріали як ПС і ПММА. Ефект дзеркала в більшості випадків досягається шляхом нанесення на поверхню пластика металевої фольги, рідше шляхом металізації. Для додання кольору дзеркала поверхня дублюється кольоровою прозорою плівкою. Таким чином, пластики із дзеркальною поверхнею є композиційними матеріалами), які вимагають нестандартного підходу. За рідкісним винятком вони незастосовні поза приміщеннями через різницю в ступені розширення / стиснення кожного з шарів, викликаного температурними коливаннями. Обробка дзеркальних пластиків проводиться тільки високошвидкісним інструментом, підведеним із дзеркального боку. Для формування ці матеріали практично непридатні.

1) - композиційний матеріал утворений об'ємним поєднанням хімічно різнорідних компонентів з чіткою межею поділу між ними.

Ступінь прозорості

  • Непрозорі пластики - світлопропускання до 3%.

  • Напівпрозорі (транслюцентні) пластики - світлопропускання від 3 до 70% (іноді більше).

  • Прозорі пластики - світлопропускання кольорових - до 72%, безбарвних -> 80%.

Умови експлуатації

Пластики для вуличного застосування. До цієї групи належать матеріали, що володіють стійкістю до ударів, високого погодостійкістю, стійкістю до УФ-випромінювання і, відповідно, довговічністю. Для інтер'єрних робіт використовуються матеріали, що не володіють високою стійкістю до атмосферних факторів і ударних навантажень, але стабільно провідні себе всередині приміщень. Всі пластики для зовнішніх робіт застосовні і в інтер'єрі.

Зовні пластики можуть виглядати «на одне обличчя», але в однакових умовах експлуатації або при рівноцінних вторинних операціях їх поведінка може докорінно відрізнятися. Всім пластикам властиві і подібні, і унікальні якості, тому вибір матеріалу повинен здійснюватися з урахуванням технічних вимог до кінцевого виробу і можливостей того чи іншого матеріалу цим вимогам відповідати.

Для правильного вибору важливо володіти деякою інформацією про найбільш популярні в рекламному виробництві полімери.

Полівінілхлорид

Жорсткий (непластифікований) полівінілхлорид з'явився на рекламному ринку першим, і, незважаючи на зростаючий з кожним роком асортимент пропонованих полімерних матеріалів, в деяких областях рекламного виробництва продовжує стійко зберігати лідируючі позиції. Це пояснюється наявністю у ПВХ комплексу властивостей, необхідних для вирішення різноманітних завдань, які задовольняли б найсуворіші вимоги, що пред'являються до конструкційних матеріалів цього типу.

ПВХ характеризується природною стійкістю до ультрафіолетового випромінювання, хімічного впливу, механічної корозії і контактних пошкоджень. Протягом тривалого часу експлуатації на вулиці не втрачає первинних властивостей. Не вбирає атмосферної вологи і, відповідно, не схильний до утворення конденсату на поверхні. Серед всіх інших пластиків володіє унікальною вогнестійкістю. У нормальних експлуатаційних умовах не представляє небезпеки ні для людини, ні для навколишнього середовища. Легко обробляється механічно, формується (компактний матеріал), зварюється і склеюється. При плівковій аплікації немає необхідності замислюватися про «підводні камені» - ПВХ без участі людини не піднесе «сюрпризів».

До умовних недоліків полівінілхлориду можна віднести:

  • нетривалу стійкість кольорових модифікацій до сонячних променів (це не стосується матеріалів з додатковою УФ-стабілізацією);

  • можливу наявність у матеріалів невідомого походження поверхневих розділових мастил, що вимагають видалення;

  • обмежена морозостійкість (до -20 ° С), далеко не завжди підтверджується на практиці (при дотриманні всіх технологічних правил виготовлення конструкцій та їх монтажу, при відсутності значних механічних навантажень ПВХ стабільно поводиться і при більш низьких температурах);

  • вищий в порівнянні з багатьма іншими полімерними матеріалами коефіцієнт лінійного теплового розширення, тобто ширший діапазон розмірних спотворень;

  • недостатньо високий ступінь світлопропускання прозорого матеріалу (бл. 88%);

  • підвищені вимоги до утилізації - продукти димлення і горіння небезпечні для людини і навколишнього середовища.

Жорсткий полівінілхлорид проводиться в різних модифікаціях тільки методом екструзії. Широкий асортимент ПВХ, до складу якого листи:

  • компактні і спінені;

  • з глянсовою і матовою поверхнею;

  • білі, кольорові, прозорі і транслюцентних;

  • плоскі і рельєфні;

  • стандартного виконання і підвищеної міцності на вигин, дозволяє використовувати цей матеріал практично в будь-яких областях рекламного виробництва.

Полістирол (GPPS - General Purpose PolyStyrene, HIPS)

Полістирол - легкий (на 25% легше ПВХ), жорсткий, стійкий до контактних ушкоджень, вологи і хімічного впливу матеріал. На відміну від ПВХ він за своєю природою нестійкий до ультрафіолету, що не дозволяє використовувати його нестабілізовані модифікації на вулиці. Якщо цей факт не врахувати, негативний результат (швидкоплинне жовтіння, поява тріщин і втрата міцності) не змусить себе довго чекати. Уф-стабілізація, на жаль, не вирішує на бажаному рівні цю проблему - обмеження по термінах експлуатації поза приміщенням все одно мають місце. Не слід розраховувати на незмінність якостей вироби через 2-3 роки його перебування в вуличних умовах.

Полістирол як і ПВХ не гігроскопічний, але має особливість виділяти протягом декількох місяців після виробництва технологічні леткі сполуки. Якщо самоклеюча плівка, нанесена на поверхню ПС, раптом пішла пухирцями, не слід робити висновок про погану якість плівки. Цілком можливо спостерігається саме ефект газовиділення, хоча причиною такого явища можуть бути і пари розчинника, використовуваного для очищення поверхні пластика. Щоб повністю виключити можливість прояву вище описаних негативних факторів і прискорити готовність полістиролу до роботи, можна вдатися до примусової дегазації. Для цього досить піддати матеріал температурного впливу (+ 70 ° С) протягом 1-2 годин.

Полістирол горючий. У приміщеннях, до яких пред'являються високі вимоги пожежної безпеки, необхідно використовувати ПС з вогнетривкими добавками. Незаперечною перевагою ПС є його екологічна безпека і простота утилізації.

Існує два основних типи полістиролу - полістирол загального призначення (GPPS) і ударостійкий полістирол (HIPS).

Полістирол загального призначення (як і ударостійкий) проводиться методом екструзії в непрозорому (білому та кольоровому), прозорому (безбарвному і кольоровому), напівпрозорому (білому і тонованому) виконанні. Його характеризують крихкість і блиск поверхні. Він не піддається УФ-стабілізації, тому непридатний до застосування у вуличних умовах. Використовується цей матеріал в основному для виробництва різних декоративних елементів методами гарячого згинання або лиття під тиском. Володіючи досить високою світлопроникністю (бл. 90%) і гарною якістю поверхні, прозорий і напівпрозорий листовий полістирол загального призначення може успішно використовуватися для внутрішнього скління, у виробництві виставкового і торгового устаткування, як вітражів (кольоровий і текстурований) і лицьових поверхонь інтер'єрних світлових коробів. На жаль, ударна в'язкість цього матеріалу недостатня для багатьох інших застосувань. У рекламному виробництві використовується і спінений полістирол, який є компонентом такого всім відомого композиційного матеріалу як пінокартон.

Для розширення можливостей використання полістиролу вдаються до модифікації його фізико-хімічних властивостей за допомогою введення каучуку до складу базового полімеру. Модифікований ПС отримав назву ударостійкого. УПС властиві гнучкість, підвищені показники ударної і розривної міцності, морозостійкість до -40 ° С, значна стійкість до хімічно агресивних середовищ, але нижчий в порівнянні з ПС загального призначення світлопропускання. УПС - один з кращих матеріалів для формування із застосуванням будь-яких існуючих для цих цілей технік. Цей матеріал широко використовується в інтер'єрній обробці, виставковому і рекламному будівництві. Великою популярністю користується УПС із дзеркальною поверхнею, але як вже зазначалося раніше, він непридатний до використання на вулиці і вимагає дотримання певних правил проведення механічної обробки.

Полиметилметакрилат (ПММА / PMMA)

Полиметилметакрилат, або акрилове скло - матеріал, який традиційно називають оргсклом незважаючи на те, що органічним склом називаються всі прозорі аморфні полімери. Незважаючи на те, що асортимент ПММА включає і непрозорі матеріали (в тому числі із дзеркальною поверхнею), все-таки основне його застосування - це світлова реклама, вітрини і вітражі. На відміну від інших використовуваних в рекламі пластиків ПММА проводиться як методом екструзії, так і методом лиття. Спосіб виробництва істотно позначається на механічних властивостях матеріалу, розмірній стабільності, поведінці при механічній обробці і формуванні, характері і ступіні усадки, стійкості до утворення тріщин, як поверхні.

Обом типам ПММА властиві: горючість, низька стійкість поверхні до контактних механічних пошкоджень, висока прозорість (92% і більше), ударостійкість, природна стійкість до ультрафіолету, опірність старінню. Протягом тривалого часу оптичні і механічні властивості оргскла не змінюються помітним чином.

Характерною особливістю цього матеріалу є висока гігроскопічність. Ввібрана з атмосфери волога впливає на якість проведення багатьох операцій і визначає нестандартну поведінку ПММА в певних умовах, наприклад:

  1. Формування. Внутрішня волога може стати причиною утворення повітряних бульбашок в масі матеріалу при технологічному нагріванні. Подолати це можна шляхом попередньої сушки, наприклад, в конвекційній камері.

  2. Склеювання. Також як і при формуванні, але під впливом інших процесів, монолітність і прозорість клейового з'єднання можуть бути порушені повітряними бульбашками, хоча причиною такого явища може стати і неправильна техніка нанесення клею.

  3. Температура поверхні. У холодну пору року конденсат провокує додаткове охолодження поверхні ПММА, обумовлене інтенсивним випаровуванням.Це слід враховувати не тільки при виборі плівок, але і при оцінці ступеня розширення / стиснення. Вологонасичення оргскла вносить частку похибки в розрахунки.

  4. Плівкова аплікація. Щоб уникнути утворення дрібних бульбашок під плівкою найкраще використовувати «сухе» оргскло і вінілові плівки мінімальної товщини, які завдяки високій паропроникності забезпечать безперешкодне випаровування виділеною основою вологи. За вищеописаної причини у вуличних умовах не варто використовувати металізовані плівки в поєднанні з оргсклом, оскільки плівковий композит (ПЕТ плівка / метал) ні за яких, навіть найсприятливіших умовах вологу не пропускає.

Ще однією особливістю ПММА є схильність до утворення тріщин під дією деяких зовнішніх факторів. Наведемо найбільш поширені приклади:

  • неправильно підібраний очищуючий засіб (обробка розчинниками може не викликати поверхневих ушкоджень, але при будь-якому навантаженні на розтягнення утворення сітки тріщин неминуче);

  • невідповідний інструмент (для оргскла незастосовні ріжучі інструменти для дерева або інструменти, раніше використовувані для роботи з металом, не завжди інструмент, що дає хороший результат обробки литого ПММА, підходить для екструзійного);

  • комплекс причин: «підвищені внутрішні напруги + механічна обробка», «підвищені внутрішні напруги + хімічний вплив», «хімічний вплив + навантаження на вигин».

Стіролакрілонітріл (SAN)

Стіролакрілонітріл як і інші сополімери об'єднує в собі дещо змінені якості своїх складових. За фізичними властивостями САН займає проміжне положення між ПС і екструзійним ПММА. У порівнянні з полістиролом САН володіє підвищеними ударостійкістю, твердістю поверхні, стійкістю до атмосферного впливу, стійкістю до агресивних середовищ і розмірною стабільністю. Він легше ПММА і відрізняється більш високою міцністю на вигин, але гіршим світлопроникненням. Для стіролакрілонітріла характерні підвищена температура розм'якшення і низький у порівнянні з іншими пластиками коефіцієнт лінійного теплового розширення.

Виробляється листовий САН прозорим або світлорозсіюючим, завжди методом екструзії. Для підвищення стійкості цього матеріалу до УФ-випромінювання і, відповідно, продовження терміну його служби на вулиці, на одну або обидві поверхні в процесі виробництва наносять спеціальне прозоре захисне покриття. Як і полістирол, САН горючий і екологічно безпечний.

Полікарбонат (ПК)

Полікарбонат зовні нагадує оргскло, для нього характерні така ж висока прозорість і низька стійкість поверхні до контактних ушкоджень, але за своїми фізико-механічними властивостями цей матеріал перевершує будь-який з відомих полімерів. Він незвичайний поєднанням унікальної удароміцності, еластичності і термостійкості в діапазоні температур від -50 ° С до + 135 ° С. На відміну від оргскла полікарбонат важкогорючий, у відкритому вогні не сприяє поширенню полум'я, при плавленні не представляє додаткової небезпеки.

ПК проводиться екструзійним методом в прозорому, світлорозсіюючому, тонованому, кольоровому виконанні, з гладкою або текстурованою поверхнею, монолітним і стільниковим. Так само як і оргскло полікарбонат має ряд дуже важливих індивідуальних особливостей. До них відноситься висока ступінь вологовбирання і природна нестійкість до УФ-випромінювання. Вся вищенаведена інформація, що стосується гігроскопічності ПММА - характер поведінки матеріалу в вуличних умовах, можливі негативні прояви при деяких видах обробки в разі технологічних порушень, рекомендації, що дозволяють запобігти дефектоутворенню, - відноситься і до полікарбонату.

Для того, щоб полікарбонат тривалий час зберігав свої механічні і, що ще більш важливо, оптичні якості, він потребує спеціалізованого захисту, який забезпечується двома способами - введенням в масу полімеру УФ-стабілізаторів або нанесенням соекструзійного покриття на одну (в цьому випадку лист під вплив УФ-променів встановлюється саме цим боком) або обидві сторони аркуша. Листовий ПК з соекструзійним захистом більш довговічний і надійний в експлуатації.

Полікарбонат без захисту від ультрафіолету застосуємо тільки всередині приміщень! Під інтенсивним впливом сонячних променів він помітним чином жовтіє, мутніє, його поверхня руйнується до утворення шорсткостей.

Незважаючи на те, що полікарбонат найбільш широко використовується в будівництві, авто- авіа- і машинобудуванні, в останні роки він став затребуваним і в рекламному виробництві.

Поліефіри (ПЕ)

Група поліефірів об'єднує досить велику кількість полімерів (в тому числі і ПК), але в літературі під поліефірами найчастіше маються на увазі ПЕТФ (поліетилентерефталат) і його модифікація - ПЕТГ (поліетілентерефталатгліколь). Ці екструзійні матеріали відрізняються високою прозорістю, жорсткістю, зносостійкість і привабливим блиском поверхні. За удароміцністю вони займають проміжне положення між оргсклом і полікарбонатом. ПЕТФ найкращим чином підходить для видозміни форми в холодному стані. На відміну від інших пластиків він добре тримає складку, іншими словами: його можна зігнути на найменші радіуси з мінімальним ефектом пружного повернення.

Модифікований матеріал ПЕТГ легко формується тепловими методами і в більшості випадків дозволяє виготовляти вироби дешевші і міцні, ніж аналогічні з інших матеріалів. Це обумовлено досить низькими температурами формування, відсутністю необхідності в попереднім сушінні, більш короткими робочими циклами.

Для обох типів розглянутих поліефірів характерні загальні переваги і недоліки: негігроскопічність, вогнестійкість, висока стійкість до хімічно агресивних середовищ, нестійкість до УФ-випромінювання.

Також як і у випадку з полікарбонатом для отримання УФ-стабільного матеріалу поверхня поліефірів захищається спеціальним шаром. Найчастіше цієї операції піддається ПЕТГ.

Слід мати на увазі, що при роботі з поліефіром можуть виникнути складності в процесі їх склеювання. ПЕТФ і ПЕТГ - одні з найбільш стійких до хімічної дії полімерів, тому краще не покладатися на інтуїцію, а скористатися рекомендаціями виробників щодо вибору спеціальних клеїв або складання клейових композицій.

Поліпропілен (ПП / РР)

Поліпропілен, широко використовуваний в упаковці, в останні роки знайшов застосування і в рекламному виробництві.

Поліпропілен в чистому вигляді - це легко запалюваний, твердий, важкогнучкий матеріал, який втрачає міцність вже при 0 ° С і схильний до утворення мікротріщин. Тому практично всі марки ПП мають в своєму складі наповнювачі або є сополімерами (наприклад, поліпропілен / етилен або поліпропілен / поліетилен високого тиску), що значно покращує фізико-хімічні, механічні, термічні і вогнестійкі характеристики. Для модифікованого ПП характерні легка вага і висока міцність, гнучкість, зносостійкість, стійкість до корозії, хімічного впливу і низьких температур. Цей матеріал негігроскопічний, вологостійкий і екологічно чистий. Проводиться методом екструзії у формі монолітних і стільникових листів. Широкий асортимент пропонованих виробниками модифікацій дозволяє використовувати цей матеріал в самих різних областях реклами: світлові і несвітлові рекламні знаки, інформаційні табло та покажчики, планшети для друкованої продукції, вітрини, виставкове обладнання.

Поліпропілен, незважаючи на всі свої переваги, вимагає до себе особливого підходу, неувага до особливостей цього полімеру в деяких випадках може істотно ускладнити роботу з ним. ПП відноситься до групи поліолефінів, яким властива низька поверхнева енергія. Яскравою ілюстрацією цієї властивості є незмочуваність поверхні (рідини збираються в кульки як на поверхні воску або вершкового масла), а наслідком є утруднене склеювання, фарбувальні роботи, можливе відторгнення самоклеючих плівок і фарб. Цю якість тимчасово можна змінити, що і робиться в заводських умовах за допомогою обробки матеріалу коронним розрядом. На жаль, з плином часу поверхня поліпропілену повертається в початковий стан, і якщо до цього часу необхідні операції з її декорування або з'єднанню ПП-деталей проведені не були, обробку необхідно повторювати. У звичайних умовах рекламного виробництва обробляти поліпропілен вищезгаданим способом не представляється можливим, але аналогічного ефекту можна добитися і дуже доступним методом - обробкою поверхні полум'ям газового пальника.

На відміну від листового ПП, рекомендованого для конструкційних завдань, що не має ніяких спеціальних покриттів, що поліпшують якість склеювання і полегшують нанесення плівок, ПП для трафаретного, офсетного, тампонового і флексографічного друку часто випускається з покриттям меламіну. Відносно склеювання деталей з поліпропілену між собою і з матеріалами інших хімічних груп слід відзначити наступне: більшість відомих виробників реклами клеїв для ПП не підходять. В даний час для поліолефінів розроблені спеціальні склади, що клеять, у багатьох випадках вимагають застосування особливих грунтовок.

Листовий алюміній

Виробник: Alcan (Alucobond, Dibond), Ecobond

Жорсткі синтетичні матеріали в даний час грають провідну роль в рекламному виробництві, але не завжди пластики повністю задовольняють поставленим вимогам. Причини бувають різними: недостатня міцність або жорсткість матеріалу, нестійкість деяких полімерів до УФ-випромінювання, неможливість нанесення необхідних покриттів, недостатній термін служби та ін. В таких випадках рішенням може стати листовий алюміній. Прикладами його кращого застосування можуть бути:

  • великогабаритні рекламні щити і світлові короби;

  • міцні об'ємні і сложнопрофільні вироби;

  • основи неонових вивісок;

  • конструкції, в яких клейові або зварні з'єднання не забезпечують необхідної надійності і вимагають заміни на кльопкові;

  • передбачувана дуже тривала експлуатація вироби;

  • виготовлення нестандартних профілів.

Незабарвлений алюміній перед плівковою аплікацією вимагає деяких підготовчих робіт - його поверхня обов'язково повинна бути очищена від оксидної плівки, яка погіршує зчеплення самоклеючого матеріалу з металом. При самостійному фарбуванні металу необхідно контролювати ступінь готовності пофарбованої поверхні до нанесення декорованого матеріалу. Фарба, яка не повністю висохла, стає причиною утворення міхурів під плівкою, псування плівки на хімічному рівні, а в деяких випадках - геометричних спотворень графіки. Незалежно від типу фарби протягом 2-х тижнів до аплікації краще не приступати.

На відміну від звичайного листового алюмінію, метал з обробленої в заводських умовах поверхнею готовий до роботи негайно. Використовувані в сучасному виробництві еластичні грунти і лакофарбові покриття дають можливість використовувати такий матеріал не тільки у формі плоского листа, але і піддавати його кутовому згинанню, гнуттю і виколотці без нанесення шкоди поверхні. Необхідно також відзначити, що алюміній за тривалістю експлуатації в значній мірі перевершує пластики.

Композиційні матеріали (композити)

Виробник: Alcan (Alucobond, Dibond), Ecobond

Композитні панелі, розроблені спочатку для будівельних додатків - облицювання та реконструкції будівель, - в даний час стали користуватися особливою популярністю у виробників реклами. Ці матеріали являють собою два шари тонкого, попередньо пофарбованого алюмінію, між якими укладено полімерний (поліетилен, поліуретан, полістирол або полівінілхлорид) або мінеральний наповнювач. З'єднання шарів здійснюється за різними технологіями, але підсумковий продукт всіх виробників є стійкий до розшарування матеріал. Зовнішня поверхня композитів крім шару фарби може мати лакове антикорозійне зносостійке покриття.

Композити мають високу жорсткість, ударостійкість, стійкістю до тиску і вітрових навантажень, низький коефіцієнт лінійного теплового розширення, невелику вагу (композити в 3-4 рази легше сталевих листів і в 1,5-2 рази алюмінієвого прокату аналогічної товщини).

Специфічні особливості виробничого процесу забезпечують багатошаровому матеріалу точні площинні характеристики і однорідне нанесення поверхневих покриттів.

Фарбування і лакування в залежності від призначення панелей може проводитися різними складами - на основі поліефірів або поліфторованих з'єднань - фторвуглеродів (полівініліденфториду ПВДФ, рідше політетрафторетилену ПТФЕ), помилково званих «флуоркарбоном». Поверхні можуть бути пофарбовані і лаковані з однієї або двох сторін і виконані в широкій колірній гамі, а також з імітацією натурального каменю, цегли, штукатурки і дерева. Ефект металу на поверхні найчастіше досягається методом гальванотехніки.

Композити умовно поділяються на матеріали для вуличного та інтер'єрного застосування. До перших відносяться панелі з більш товстими шарами алюмінію і з фторвуглеродним покриттям. Матеріали для інтер'єрних завдань характеризуються більш тонкими алюмінієвими шарами. На їх поверхню наноситься в основному поліефірне покриття, у вуличних умовах веде себе менш стабільно в порівнянні з фторвуглеродним. Мінеральний наповнювач найчастіше присутній в композитах для внутрішніх робіт, забезпечуючи матеріалу додаткову вогнестійкість.

Крім фізико-механічних і естетичних переваг, популярність композиційних матеріалів, безсумнівно, забезпечують легкість видозміни форми листа (отримання ламаних і криволінійних площин з мінімальною кількістю елементів кріплення) і хімічна інертність поверхні.

Плівки (PVC)

Самоклеючі плівки, що використовуються в рекламі, за призначенням поділяються на декоративні, спеціальні та технічні.

Виробники: Oracal (Orajet, Orafol), Multi-Fix, 3M, Verdeidag-Indutex (seemee®), R-Tape, X-film

Плівки декоративного та спеціального призначення

Серед матеріалів для рекламного виробництва самоклеючі плівки займають далеко не останнє місце. Провідні світові виробники пропонують користувачам найрізноманітніші плівки: тонкі і товсті; глянцеві і матові; стандартні і спеціального призначення; для плоских, складнопрофільних і гнучких поверхонь; для короткострокової і для тривалої експлуатації; легко видаляються з поверхні нанесення і з клейовими системами постійного приклеювання.

Для того, щоб самостійно оцінити придатність тієї чи іншої плівки для реалізації конкретного проекту, спрогнозувати її поведінку в умовах майбутньої експлуатації, уникнути дефектів, викликаних несумісністю з основами, забезпечити максимальну легкість роботи і не допустити зайвих витрат необхідно володіти певними знаннями про властивості цих матеріалів. Завжди слід пам'ятати, що для досягнення бажаного результату, безсумнівно, важливіше вибирати плівку з урахуванням її можливостей, ніж керуючись ціною або відповідним кольором.

Основним фактором, що впливає на якості ПВХ плівок, є спосіб їх виробництва. У рекламі використовуються вінілові плівки, що виготовляються методами каландрування і лиття (екструзійні та раздувні плівки через незадовільну якість поверхні і нестійкості до атмосферного впливу в рекламному виробництві застосування не знайшли).

Каландрувальні плівки

Виготовлення плівки починається зі змішування в резервуарі-змішувачі основних складових і добавок - гранульованого ПВХ, фарбувального пігменту, пластифікатора, УФ-стабілізатора, антиоксиданту і т.д. Суміш розігрівається, і щільна рідка паста надходить в систему валів-каландрів і прокочується між ними. Після формування плівки її охолоджують. На завершальній стадії виробництва на плівку наноситься шар клею і захисна підкладка. Через високі механічні навантаження, яким піддається полімерна маса, готова плівка має значні внутрішні напруги і зберігає тенденцію до повернення до вихідної форми, яка проявляється в усадці матеріалу в несприятливих температурних умовах або при хімічному впливі. Каландровані плівки розтягуються тільки при нагріванні, але процес витягування часто супроводжується не тільки розмірними спотвореннями, але і появою білястих плям внаслідок нерівномірного розподілу в масі плівки нерозчинних пігментів.

Залежно від типу використовуваного пластифікатора (речовини, що розм'якшує жорсткий ПВХ, і забезпечує плівці гнучкість і еластичність) каландровані плівки діляться на мономерні і полімерні.

Можливості мономерних плівок достатні для виробництва будь-якого роду плоскої інтер'єрної графіки та їх вибір при оформленні виставкових стендів, торговельних і офісних приміщень - найбільш економічне і виправдане рішення. Мономірні плівки застосовні і в зовнішній рекламі, але з обмеженнями за термінами служби (1/2 - 3 роки). Для цих матеріалів характерні: інтенсивна міграція пластифікатора і усадка при несприятливих умовах, чутливість до перепадів температур, вологості, агресивних середовищ і ультрафіолету.

Молекули полімерного пластифікатора тісно пов'язані між собою і становлять більш стабільну систему з молекулами базового полімеру, тому полімерні плівки є матеріалом більш високої якості і характеризуються мінімальною усадкою, стійкістю до атмосферного впливу протягом тривалого часу (5-7 років). Полімерні каландровані плівки, як і мономерні, призначені для нанесення на плоскі гладкі жорсткі поверхні без зварних і клепочних з'єднань.

Литі плівки

Для виробництва литих плівок також потрібні каландри, проте, вони є лише засобом подачі розчину вінілової смоли на дуже гладкий ливарний папір. При стандартному методі лиття готова плівка має дуже високий рівень глянцю, але при необхідності поверхня може бути матованою або текстурованою. На відміну від каландрування, де поверхня плівки формується поверхнею каландрів, при литті поверхня плівки залежить від рельєфу паперу. Лита плівка, виробництво якої не супроводжується навантаженнями, вільна від внутрішньої напруги, стійка до коливань температури і вологості, не має пам'яті про вихідну форму і, відповідно, не схильна до усадки. Цьому типу плівкового матеріалу властиві рівна товщина по всій площі, хімічна стабільність, здатність розтягуватися в холодному стані. Рівномірний розподіл клею по всій поверхні, що витягується, також є характерною особливістю литих матеріалів.

Литі плівки підходять для довгострокового (7-10 років, іноді більше) використання поза приміщеннями і дозволяють здійснювати аплікацію не тільки на гладкі й рівні поверхні, але і на основи, що мають шорсткості, текстуру, глибокий рельєф, зварні та клепані з'єднання.

У методі лиття використовується тільки полімерний вихідний матеріал, мономерних литих плівок не буває.

Клейові системи плівок

Основним завданням клею є забезпечення необхідної міцності приклеювання плівки до різних матеріалів і поверхонь. Відповідно до робочих характеристик клеї можна розділити на дві основні групи - перманентний і видаляємий.

Перманентний клей забезпечує міцне довгострокове зчеплення з поверхнею, миттєво проявляючи високий ступінь початкової адгезії. Видалення плівки через деякий час стає скрутним, а також вимагає спеціальних хімічних засобів і інструментів.

Видаляємий клей характеризується зниженою початковою адгезією і можливістю безслідного видалення плівки з робочої поверхні протягом декількох років. Видаляємий клей дає також можливість виправляти помилки на першому етапі аплікації - плівка може бути піднята, заново наклеєна або перенесена. Наявність на плівці перманентного клею при аналогічних маніпуляціях, швидше за все, призведе до незворотної деформації або самої плівки, або основи нанесення, якщо вона пофарбована або покрита лаком.

Однак зустрічаються перманентні клеї зі зниженою початковою адгезією (перепозиціоновані) і видаляються з високою. У першому випадку в процесі нанесення плівка неодноразово може бути відклеєна від поверхні, але через 24-48 годин досягається максимально міцне зчеплення. У другому випадку остаточне зчеплення з характерним значенням може бути досягнуто вже через 1-2 години. Можливість подальшого безслідного видалення зберігається. В останні роки з'явилися матеріали з перманентною клейовою системою, у яких можливість багаторазового перепозиціонування плівки в процесі аплікації забезпечується впровадженням в поверхню клейового шару мікроскопічних кульок. При мінімальному тиску кульки перешкоджають щільному приляганню плівки до поверхні. При збільшенні тиску кульки занурюються в масу клею, і плівка міцно приклеюється до основи.

Сумісність

Оскільки самоклеючі плівки завжди використовуються в комбінації з іншими матеріалами, питання про сумісність стоїть особливо гостро. Стійкість плівки багато в чому залежить від основи, на яку вона нанесена. Низька ступінь приклеювання, мимовільне відділення плівки, її значна усадка в короткі терміни, бульбашки на поверхні - всі ці явища найчастіше пов'язані не з плівкою, а з невідповідною основою (або використанням невідповідного очищувача). Деякі основи ні за яких умов не підходять для плівкової аплікації через хімічну або фізичну несумісність з вініловою плівкою, що самоклеїться. Прикладами можуть служити іржаві поверхні, ворсисті тканини, незабарвлене дерево, фанера, ДСП, азбестові і ацеїтові плити, свіжопофарбовані поверхні. Більшість матеріалів, використовуваних в рекламі, сумісні з ПВХ плівками, але кілька винятків вимагають запобіжних заходів. З особливою увагою необхідно поставитися до наступних:

  • необробленим поліолефінам (ПП);

  • поверхням з випотіванням конденсату (ПММА, ПК);

  • матеріалами, схильним до газовиділення (ПС, скловолокну, пофарбованим і лакованим виробам);

  • самим ПВХ плівок, якщо вони виступають у ролі поверхні нанесення

  • поверхонь, що складаються з різних з'єднаних встик матеріалів;

  • вініловим баннерним тканинам.

2) - для багатошарової графіки, щоб уникнути спонтанної міграції пластифікатора і подальшого дефектоутворення не слід використовувати плівки різних серій, і тим більше різних виробників.

Типи плівок

Для того, щоб полегшити орієнтування в різноманітті плівок, призначених для різних областей застосування, пояснимо існуючу в рекламному матеріалознавстві термінологію.

Стандартні - непрозорі глянцеві і матові ПВХ плівки, що використовуються для виготовлення будь-якого роду рекламної внутрішньої та зовнішньої вуличної графіки. Стандартні плівки можуть бути каландровані та литими з тривалістю терміну служби від 6 місяців до 10 років.

Вітражні - глянцеві ПВХ плівки, що представляють собою абсолютно прозорий кольоровий матеріал, призначений для оформлення вітрин, прозорих перегородок, виготовлення віконних і дверних вітражів. Колірна палітра вітражних плівок може бути істотно розширена шляхом накладення одна на одну плівок різних кольорів і відтінків. У більшості випадків вітражні плівки виготовляються методом каландрування. Термін служби - 3-5 років.

Транслюцентні - напівпрозорі світлорозсіюючі ПВХ плівки з матовою поверхнею для рекламних об'єктів з внутрішньою підсвіткою. Цей вид матерілів (на відміну від тонких непрозорих плівок, що пропускають світло) забезпечує однаковий колір аплікації як при внутрішньому, так і зовнішньому освітленні. Транслюцентні плівки бувають каландровані і литими, термін їх служби - 2-10 років.

Світлоблокуючі - абсолютно світлонепроникні ПВХ плівки, призначені для затримування світла на окремих ділянках графічного зображення і створення різноманітних спец. ефектів. Бувають каландровані (термін служби до 5 років) і литими (термін служби - 10 років).

Світлопідсилюючі - матові ПВХ плівки білого кольору, що використовуються в конструкціях з внутрішньою підсвіткою для підвищення яскравості освітлення їх лицьової поверхні. Характеризуються високим коефіцієнтом відображення і світлорозсіюючими властивостями. Нанесення плівки виробляється на всі внутрішні поверхні світлового знака (крім лицьової). Термін служби - 5 років.

Світлоповертаючі - плівки для виробництва дорожніх знаків, транспортної інформаційної та рекламної графіки, виробів зовнішньої реклами. Світлоповернення забезпечується за рахунок наявності в шарі прозорого матеріалу (ПВХ, ПУ, ПММА або ПЕТФ) оптичних елементів, вільно розміщених в товщі полімеру або укладених в капсули різної геометрії. Характеризуються високою стійкістю до ударів, зносостійкістю і обмеженою колірною гамою (до 11 кольорів). Плівки бувають каландровані і литими. Термін служби 2-10 років. За типами поділяються на: комерційні, інженерні, високоінтенсивні алмазні.

Світлофільтруючі - акрилові / поліефірні прозорі кольорові плівки з глянцевою поверхнею для виготовлення багатобарвної світлоповертаючої графіки. Використовуються в комбінації зі світловідбиваючими плівками будь-якого типу. Характеризуються малою товщиною, високою розмірною стабільністю, тривалим терміном служби.

Светонакопичуючі (люмінофорні) - плівки з сополімера ПВХ з кристалами сульфіду цинку, які мають властивість накопичувати світлову енергію від штучного або природного джерела освітлення і через деякий час експозиції мимовільно світитися за рахунок фотохімічної люмінесценції. Деякі плівки виявляють цю властивість тільки при опроміненні світлом з УФ-складової. Ці матеріали призначені для виготовлення евакуаційних покажчиків, маркування дверних прорізів, сходових маршів і обладнання. Не занадто яскраве і обмежене за часом світіння, а також особливий жовто-зелений колір не дозволяють широко застосовувати світлонакопичуючі плівки в рекламному виробництві.

Флуоресцентні - абсолютно непрозорі плівки (найчастіше каландрировані, рідше литі) помітних, неприродно яскравих кольорів. Характеризуються невеликим терміном служби, обумовленим швидким знебарвленням люмінофорних фарбувальних пігментів, щодо великою товщиною, обмеженою колірною гамою (5-7 кольорів). Використовуються для привернення більшої уваги до рекламного знаку.

Імітаційні - ПВХ і ПЕТ плівки для декоративного оформлення і створення спец. ефектів. Цей тип матеріалів дозволяє імітувати натуральні матеріали (камінь, дерево, тканини), неонове свічення, піскоструминну обробку і травлення скла, V-образне гравіювання і фацет, створювати ефект інею.

Банерні - литі і високоякісні каландровані плівки для виробництва прапорів, перетяжок, оформлення тентів вантажівок. Ці матеріали спеціально розроблені для нанесення на вінілові непрозорі тканини. Плівки стійкі до мігруючого на поверхню пластифицкованого вінілу пластифікатору і міцно тримаються на гнучких поверхнях, що зазнають великих механічних навантажень.

Архітектурні - текстуровані плівки для швидкого декорування стін, виготовлення штендерів, презентаційних та іменних дощок, проведення оздоблювальних робіт і виготовлення рекламних полів вивісок.

Трафаретні - плівки для фарбування і піскоструминної обробки поверхонь.

ПВХ плівки для фарбування є високоеластичним матеріалом, призначеним для декорування вручну або за допомогою аерографа жорстких і гнучких основ. Властивості нанесеного на плівки клею дозволяють міцно утримувати трафарет навіть на вертикальних поверхнях, виключаючи поддтікання фарби під плівку, і безслідно його видаляти після завершення робіт.

Каучукові, поліетиленові і вінілові плівки для піскоструминної обробки значно товщі звичайних плівок. За їх допомогою виготовляються трафарети для обробки каменю та інших матеріалів. Чим більше потужність використовуваного обладнання і крупніше зернистість робочої суміші, тим більша товщина трафаретного плівки потрібна.

Термотрансферні - плівки, які застосовують для аплікації на різні тканини за допомогою термічного впливу. Вони можуть мати різні поверхні і бути виготовлені з різних матеріалів, клейова система активізується температурою. На відміну від звичайних плівок підкладка захищає не клейовий шар, а лицьову сторону плівки.

Металізовані і голографічні - це плівки, що представляють собою композиційний матеріал, що складається з поліефірної плівки і шару металу, нанесеного методом вакуумної металізації. Для отримання матової або кольорової поверхні матеріал додатково дублюють плівкою ПВХ. Голографічні плівки є окремим випадком металізованих. Незвичайний ефект досягається за рахунок металізації складнотекстурованої поліефірної основи.

За рідкісним винятком ці види плівок мають обмежений термін служби поза приміщеннями або зовсім не рекомендуються для цих цілей. Особливої уваги потребує комбінація «металізована плівка - ПММА або ПК»! Важливо пам'ятати, що оргскло і полікарбонат гігроскопічні і схильні випаровувати на поверхню ввібрану з атмосфери вологу, а металізований композит паро- та газонепроникний.

Металізовані плівки характеризуються жорсткістю, непластичністю навіть при нагріванні і безусадковістю.

3) - плівки-металлики не є металізованими плівками. Для металевого ефекту до складу ПВХ вводять спеціальний пігмент. Властивості цих плівок відповідають властивостям ПВХ, а не металізованих матеріалів.

Технічні плівки (аплікаційні, монтажні)

Невід'ємним допоміжним засобом, що полегшує перенесення вирізаної вінілової графіки на поверхню рекламоносія, є технічні плівки і папери. Легкість в роботі з ними багато в чому залежить від якості матеріалу і правильного вибору, критеріями якого є: розмір графіки та складових її окремих символів, тип декоративної плівки і основи.

Відмінності технічних матеріалів обумовлені полімером, з якого виготовлена плівка (найчастіше використовуються ПВХ, ПЕ і ПП), наявністю або відсутністю підкладки, можливістю одноразового або багаторазового використання, типом клею і силою приклеювання. Саме від клею залежить легкість відділення вінілового зображення від підкладки і видалення самої технічної плівки від зображення після його перенесення і приклеювання до основи. Зазвичай технічні матеріали випускаються трьох ступенів приклеювання - слабкого, середнього і високого. Високий ступінь приклеювання потрібен для литих плівок, плівок з клейовим шаром на основі розчинника, для перенесення символів малих розмірів, для плівок з текстурованою поверхнею.

Для забезпечення якісного перенесення і щоб уникнути розмірних спотворень графіки необхідно, щоб технічна плівка була вологостійкою, досить прозорою, еластичною, але не такою, що розтягується (хоча при нанесенні смужок з литих плівок властивість витягатися може стати перевагою, що дозволяє виробляти вигини і повороти зображення без надрізів плівки) .

Банерні тканини

Виробники: ТМ AlgaFlex, Verdeidag-Indutex (seemee®), Mehler Texnologies, Stylus®, LG-chem, Seal, Durafos.

Банерний армований вініл

Як вже зазначалося вище, вінілові тканини відносяться до основ, які вимагають уваги. Для того, щоб не допустити помилок в роботі, необхідно добре знати властивості цих матеріалів і уявляти, які процеси відбуваються на їх поверхні. Незважаючи на те, що інформація про специфічні особливості пластифицированного вінілу надавалася неодноразово, практика показує, що ще одне нагадування про ці особливості не буде зайвим.

Армований вініл є композиційним матеріалом, в основі якого - поліефірна екструзійна або ткана сітка, що підвищує міцність і нерозтяжність матеріалу. З обох сторін на неї нанесений світлоізолюючий або світлорозсіювальний шар ПВХ. Пластифікатори, що входять до складу вінілу, нерозчинні в базовому полімері і мають невідворотну тенденцію до міграції на поверхню, роблячи істотний вплив на плівкову аплікацію. Пластифікатор на поверхні погіршує адгезійні якості клею і викликає хімічне руйнування плівки, яке проявляється в її пом'якшенні і повсюдному зкручуванні.

Литі плівки зі звичайним клеєм незважаючи на придатність для нанесення на гнучкі поверхні з цієї причини не використовуються в комбінації з непрозорим вініловим банером. Для цих цілей рекомендуються спеціальні банерні плівки (вони можуть бути каландрованими або литими) з клейовою системою особливого складу. При впливі пластифікатора клей полімеризується і утворює для плівки бар'єрний шар, що забезпечує ще більш надійне з'єднання з основою. Деякі виробники реклами неодноразово стикалися з тим, що на поверхні вінілового банера стабільно ведуть себе самі звичайні мономерні плівки. З точки зору хімії цього існує пояснення, але приймати існуючий факт як керівництво до дії не рекомендується - така поведінка плівки швидше виняток, ніж правило.

На відміну від непрозорого банера транслюцентні тканини для світлової реклами мають на поверхні додаткове лакове покриття, що підвищує жорсткість матеріалу, що необхідно для якісного натягу полотна, і що виключає провисання в період експлуатації під дією вітрових навантажень і підвищених температур. На додаток до прямого призначення лак перешкоджає міграції пластифікатора. Для таких основ немає жорстких вимог до підбору плівок.

Банерна тканина Бекліт

Вінілова тканина білого кольору з прозорістю до 25%, призначена для рекламних конструкцій з внутрішньою підсвіткою.

Для світлових коробів, вітрин, онінгів (навісів, маркізів) та інших конструкцій із заднім підсвічуванням. Тканина є поліефірною тканиною з напівпрозорим білим ПВХ покриттям. Поверхня з обох сторін оброблена акриловим лаком, який не тільки блокує міграцію пластифікатора, забезпечуючи довговічність і незмінність барвистих і плівкових зображень, але і надає тканині необхідну для процесу друку хімічну стійкість і якість поверхні. На просвіт ця тканина не дає жовтизни, чудово розсіює світло, оптимізована для передачі кольорів і придатна для різних методів друку та аплікації напівпрозорими кольоровими плівками на клеючій основі. Найбільші переваги цієї вінілової тканини - чудова якість поверхні, що забезпечує високу якість надрукованих зображень, хорошу адгезію чорнила і стійкість до погодних умов.

Банерна тканина Фронтліт

Вінілова тканина білого кольору з прозорістю до 10%, призначена для зображень, зроблених методом одностороннього друку, або аплікацій для рекламних конструкцій з фронтальним підсвічуванням.

Банерна тканина Блокаут

Світлоблокуюча вінілова тканина, призначена для непропускаючих світло двосторонніх перетяжок, плакатів, використовується при оформленні виставкових площ, для вуличної світлової реклами - вільно висячих і розтягнутих банерів, бігбордів з фронтальним освітленням. Цей матеріал спеціально розроблений для широкоформатних сольвентних принтерів і друку методом термопереносу. Однак трафаретний друк і застосування самоклеючих плівок для нанесення графіки також підходять. Залежно від місцевих умов і кліматичної зони, матеріал має термін служби до трьох років. Поступове вицвітання графіки на банері - типове явище і залежить від якості чорнила.

ПВХ-тканина (вінілова тканина)

Виробники: Industrial Sedo, Verdeidag-Indutex (seemee®)

Композитний матеріал, основу якого складає міцна поліефірна або поліамідна сітка. На обидві сторони матеріалу нанесено шар полівінілхлориду (ПВХ), на робочу і оборотну сторони матеріалу наноситься спеціальне лакове покриття, матове або глянсове. Ця структура робить матеріал стійким до зовнішніх впливів і дозволяє використовувати різні технології для нанесення зображення.

Область застосування ПВХ-тканин дуже широка - виготовлення різних видів реклами; покриття автостоянок, літніх кафе, ресторанів; намети різних архітектурних форм, текстильна архітектура; покриття для басейнів і підлог, надувні атракціони, павільйони, швидкісні атракціони; тенти на вантажні автомобілі; виготовлення спортінвентарю, термостійких виробів, сумок, матів, татамі; прокладка вентиляційних труб; нафтова промисловість і т. д.

ПВХ-тканини характеризуються стійкістю на розрив і світлостійкістю, а також володіють високою вогнестійкістю, завдяки наявності в їх структурі спеціальних хімічних сполук.

Сітка - біла будівельна сітка, призначена для проведення будівельних і реставраційних робіт, для оформлення сцен і телевізійних студій.

Mesh 331 - це високоміцний матеріал для широкоформатного друку з високими вимогами до вітрового навантаження. Застосування - декоративне покриття фасадів, графіка для вітрин магазинів, реклама в місцях продажів, перегородки в магазинах, на виставках, сонцезахист, стенди, дисплеї і, звичайно ж, великоформатні банери. Блокуючий ефект матової поверхні для відблисків на зворотньому боці. Тильна сторона сітки покрита папером, що видаляється для захисту друкарського обладнання від чорнила, що припадають через отвори в сітці. Для друку краще підходять сольвентні чорнила, пігментні чорнила на водній основі (для інтер'єру), а також фарби типу Dye і Oil based і УФ твердіючі.

Перфорована плівка One Way Vision - самоключа перфорована вінілова плівка з високою світлопропускаючою здатністю на основі, що самоклеїться використовується для нанесення реклами на вітрини магазинів, скла міського та приватного транспорту та інші прозорі поверхні.

Виробники: Continental Grafix (PanoRama)

Особливе місце в ряду вінілових тканин займають тентові матеріали. Пряме їх призначення - тенти вантажного автотранспорту, літніх кафе і т.п. Необхідними якостями для тентів є міцність, розмірна стабільність і кольоростійкість, а до ступеня міграції пластифікатора не пред'являється високих вимог. При виробництві таких матеріалів використовуються недорогі сировина і добавки, що практично виключає можливість декорування їх поверхні плівкою, що самоклеїться. Для нанесення зображень на тентові тканини найкраще вдаватися до фарбування.

Беручи до уваги особливості вінілових тканин, слід застерегти від можливих ускладнень, пов'язаних із зберіганням і транспортуванням виробів. Як вже зазначалося раніше, міграція пластифікатора будь-якої інтенсивності - явище неминуче і постійне. Тому не слід протягом тривалого часу тримати полотно з нанесеною вініловою плівкою в складеному або скрученому вигляді. У цьому стані матеріал не провітрюється, і пластифікатор накопичується біля поверхні. Це може завдати шкоди плівці навіть в разі її правильного вибору і дотримання всіх технологічних рекомендацій, так як в згорнутому стані зовнішня поверхня плівки прилягає до основи і безпосередньо контактує з агресивними компонентами, які виділяються.

Папери

Виробники: Sihl Digital Imaging, Aconda Paper S.A., Interaffiche D, D + (афішний папір для цифрового друку білбордів), Interaffiche Citylight D + (афішний папір для цифрового друку лайт-боксів).

Афішний, постерний папір (blue-back) - це міцний папір з покриттям підвищеної непрозорості й оптимальної білизни, щільністю 120 г / м2. Покриття, нанесене на тильну сторону, дозволяє наклеювати носій на темні і строкаті основи без колірних спотворень і без просвічування нижчого зображення. Відсутність схильності до набухання і розривів, висока стійкість до коливань температури і відносної вологості дозволяють використовувати цей матеріал як всередині, так і поза приміщеннями. Найбільш популярне застосування - щитова реклама.

Властивості: водостійкий папір, без вмісту деревних волокон, малювання з одного боку, призначене для тривалого використання поза приміщеннями.

Переваги паперу:

  • зворотна сторона блакитного кольору для додаткової непрозорості;

  • відмінна якість друку і перенесення кольорів;

  • спеціальна обробка для зменшення споживання клею;

  • відмінні клеючі властивості і зовнішній вигляд після приклеювання;

  • висока стабільність розмірів.

Папір для сіті-лайтів

Напівпрозорий папір з покриттям для світлової реклами. Забезпечує яскравість і контрастність надрукованого зображення, має стійкість до негативних зовнішніх чинників, стабільний в середовищі підвищеної вологості.

З успіхом може використовуватися в якості рекламного носія світлових панель-кронштейнів, щитів з внутрішньою підсвіткою, окремо розташованих світлових знаків.

Полотна для цифрового друку

Виробники: Stihl, Stylus®

Полотно Picasso - універсальне полотно з сатиновим покриттям із суміші бавовни з поліестером та структурою полотна 1: 1 для еко-сольвентного і сольвентного друку. Висока щільність і вибілена тильна сторона надають йому благородний і якісний вид. Характеризується коротким часом висихання, яскравістю кольорів і хорошою фіксацією чорнила.

Застосування:

Справжня альтернатива традиційній фотографії, роздруківкам цифрових фото та інших цифрових фотоданих для отримання високоякісних рекламних постерів для внутрішнього застосування.

Місцева внутрішня реклама, наприклад, реклама на концертах, в театрах, кінотеатрах, універмагах. Послуги репродукції й нові види мистецтва, наприклад, цифровий аерограф.

<< Вгору

<< Назад